Vil du øge din LinkedIn-interaktion med dine forbindelser? Her er nogle unikke idéer til indlæg, som du bør prøve.

LinkedIn minder i stigende grad om konventionelle sociale medieapps som Instagram og Facebook. Det er ikke ualmindeligt, at rekrutteringsfolk kigger på dine seneste opslag, kommentarer og andre aktiviteter sammen med dine færdigheder og erfaringer for at vurdere, hvor egnet du er til jobbet.

Så hvis du ønsker at øge dit engagement på LinkedIn for at øge dine chancer for at blive opdaget af rekrutteringsfolk, har vi et par forslag, som du bør tjekke ud. Her er nogle idéer til LinkedIn-opslag, som du kan bruge til at engagere dig bedre med dine forbindelser.

1. Del en arbejdshistorie

At dele en arbejdshistorie er en god måde at vise din kompetence på, samtidig med at indlægget føles personligt og varmt. Du kan fortælle, hvordan du har håndteret et nyligt udfordrende projekt, mæglet i en konflikt på arbejdspladsen eller udtænkt strategier for at hjælpe din virksomhed.

Du behøver ikke at gå for meget i detaljer. Målet her er at præsentere din beskæftigelsesegnethed på en konverserende og naturlig måde uden at virke selvpromoverende.

2. Fortæl, hvordan du klarede din jobsamtale

Alle ved, hvor forfærdeligt det er at komme til en vigtig jobsamtale, så det giver god mening, at folk gerne vil vide, hvordan du har fået dit job.

Du kan dele tips til, hvordan du kan skille dig ud i en jobsamtale, fortælle om noget særligt interessant, der er sket, eller fortælle om, hvordan du har besvaret nogle af de mest udfordrende spørgsmål, som din interviewer har stillet dig.

Din jobsamtale

3. Spørg dine forbindelser om deres mening

Du kan lave afstemninger eller spørge dine forbindelser om deres mening om en bestemt idé, begivenhed, design, produkt eller noget andet. Nogle grafiske designere på LinkedIn beder f.eks. deres forbindelser om at sammenligne og vælge det bedste af to designs, de har lavet.

Dette er en fantastisk måde at øge dit engagement på, da det ikke kun er meget indbydende, men også hjælper dig med at forstå dine forbindelser bedre. Du kan måske også bruge deres meninger som primære data for at vide, hvad folk foretrækker.

Hvad er primære data?

Primærdata er en type data, som forskerne indsamler direkte fra hovedkilderne gennem interviews, undersøgelser, eksperimenter osv. Primærdata indsamles normalt fra den kilde, hvor dataene oprindeligt stammer fra, og betragtes som den bedste form for data i forskning.

4. Annoncere en arbejdsindsats

Har du fået en forfremmelse? Blev du månedens medarbejder? Har du overgået salgsforventningerne? Hvorfor ikke dele din succes med dine forbindelser? Det er ganske vist en mere direkte måde at markedsføre dig selv på, men det kan ikke desto mindre være med til at fremme karriereengagementet og tiltrække rekrutteringsfolk.

5. Fjern en misforståelse i din branche

Er der noget om din branche, som mange tror, men som du ved, at det ikke er sandt? At opklare almindelige misforståelser kan være en virkelig effektiv måde at vise din erfaring og autoritet i din branche.

Vær dog forsigtig her. Dine forbindelser vil måske bede dig om at bakke dine påstande op, så sørg for, at du har en ordentlig begrundelse til at retfærdiggøre dem. Før du offentliggør indlægget, skal du undersøge og finde bemærkelsesværdige statistikker, der kan hjælpe dig med at bevise din pointe.

6. Tak en medarbejder på dit nye job

Hvis du er startet i en ny stilling et sted, kan du takke en kollega for f.eks. at vise dig, hvordan du bruger et bestemt softwareværktøj, hjælpe dig med at øge din produktivitet eller dele en del af din arbejdsbyrde.

Husk, at en lille smule taknemmelighed rækker langt. Det sender et virkelig positivt budskab til dine forbindelser om, at du anerkender værdien af teambuilding og værdsætter den tid og indsats, som dine kolleger har brugt på at hjælpe dig.

7. Liste over hvad du må og ikke må i dit job

Ethvert job har sine regler, og du kan opstille en liste over dem, der gælder for dit job. Hvis du f.eks. er forfatter, kan du lave en liste over, hvad du skal og ikke skal gøre ved at skrive indhold, så nybegyndere med samme eller lignende job får et bedre overblik over, hvad de skal prioritere, og hvad de skal undgå at gøre.

Dont

8. Giv råd, som du er kvalificeret til at give

Der er mange uopfordrede råd på LinkedIn, og hvis du vil have dit råd til at skille sig ud, er det bedst at holde dig til dit ekspertiseområde. Hvis du f.eks. er digital marketingmedarbejder, kan du dele nogle tips om, hvordan nye bloggere kan markedsføre deres blogs.

Hvis du er en iværksætter med stor erfaring, kan du ligeledes fortælle, hvordan nye startups kan udtænke strategier til at konkurrere på markedet, og hvilke værktøjer unge iværksættere kan bruge til at øge deres produktivitet.

9. Del dine erfaringer med at arbejde hjemmefra

Mens mange dele af verden stadig kæmper, er verden langsomt ved at vende tilbage til “normal tilstand” efter COVID-19-pandemien. Milliarder af mennesker blev tvunget til at arbejde hjemmefra, og mange begyndte at arbejde som freelancer på fuld tid eller at få opgaver ved siden af via websteder som Upwork og Fiverr.

Du kan fortælle din historie om at arbejde hjemmefra, hvordan din virksomhed overlevede pandemien og din rolle i den forbindelse, eller fortælle om nye færdigheder, som du måske har lært i perioden.

10. Skriv en artikel på LinkedIn

Hvis der er noget, du har ekspertise inden for eller er virkelig passioneret omkring, kan du skrive en komplet artikel om det på LinkedIn. Men engagementet kan variere meget afhængigt af, hvilket emne du skriver om.

Der er jo ingen, der har lyst til at læse en lang artikel, hvis den ikke er relevant for dem eller giver værdi på den ene eller den anden måde. Så sørg for, at din artikel er relevant for dine forbindelser for at sikre, at de rent faktisk læser og deler den.

11. Liste over dine erfaringer fra den sidste bog, du læste

Enhver ivrig læser vil fortælle dig, at bøger kan være gode samtaleemner. Hvis du for nylig har læst en god bog, kan du dele de erfaringer, du har fået fra den, med dit LinkedIn-publikum og kommentere, hvordan du har brugt dem til at forbedre din produktivitet, livsstil, perspektiv og meget mere.

girl reeding book

12. Del de værktøjer, du bruger dagligt

En af de bedste måder, du kan give dine forbindelser værdi på, er ved at opregne de værktøjer, du bruger mest på din arbejdsplads. Det kan være hardware- eller softwareværktøjer. Hvis du f.eks. er filmmager eller fotograf, kan du fortælle, hvilket udstyr du bruger.

Hvis du er indholdsforfatter, kan du dele de værktøjer, du bruger, f.eks. plagiatkontroller, grammatikkontroller, læsevenlighedsredaktører, søgeordsredskaber, kilder til royaltyfri billeder og andre programmer.

13. Del en kendsgerning, du finder interessant

Du kan også dele en ny viden, du for nylig er stødt på, som dine forbindelser måske vil finde overraskende eller nyttig. Det kan være en chokerende statistik, en interessant ting, der er sket i din branche, eller noget helt andet. Pointen er at skabe samtaler mellem dig og dine forbindelser.

14. Skriv dine mål for året på en liste

Det er meget almindeligt, at folk deler deres mål hvert nytår, men for det meste er disse mål vage. Hvis du har planer om at dele dine mål, så prøv SMART-målplanen.

Denne plans målbare karakter og det sociale engagement fra dit LinkedIn-opslag kan hjælpe dig med at nå dine mål. Som et hurtigt eksempel er det bedre at sige “Jeg vil tabe 5 kilo” end at sige “Jeg vil gerne blive slankere”.

15. Vis din arbejdsproces

Fortæl dine forbindelser, hvordan du får arbejdet gjort, og hvad de kan få ud af det. Er der en særlig teknik, du bruger til at holde fokus? Hvordan håndterer du overbelastning af arbejde? Hvad er din bedste løsning til at håndtere stress?

At dele disse ting er en glimrende måde at øge engagementet på. Du kan også stille dine forbindelser de samme spørgsmål og se, hvordan de håndterer deres arbejdsproces.

Forøg dit engagement på LinkedIn

Der er mange andre emner, du kan skrive om på LinkedIn ud over dem, der er nævnt ovenfor, men disse bør give dig en ret god idé om, hvilket indhold der giver resultater og højere engagement på LinkedIn. Husk at holde dine indlæg relevante og nyttige.